Kā es atteicos no Lattelecom hostinga

Pirms vairāk nekā gada, 2013. gada jūlijā meklējot sev hostinga pakalpojuma sniedzēju blogam Latvijā, ilgstošu meklējumu rezultātā izvēlējos Lattelecom hostingu. Tam bija ļoti pat konkurētspējīga cena, tas atradās Latvijā. Turklāt gribējās ticēt, ka salīdzinoši liels IT uzņēmums neatļautos apšaubāmus drošības pasākumus un rūpētos tomēr par augstu pakalpojuma kvalitāti un pieejamību. Vakar es atteicos no šī pakalpojuma.Brīdī, kad izvēlējos pakalpojuma sniedzēju, par prioritāti izvirzīju tieši pakalpojuma sniedzēja atrašanos Latvijā. Biju saguris no lēnās failu kopēšanas uz tālajiem ASV serveriem. Lattelecom hostinga pakalpojums privātpersonām bija absolūti jauns. Brīdī, kad to pieteicu, operators telefona galā centās mani pārliecināt, ka šāda pakalpojuma Lattelecom vispār nav, kur nu vēl privātpersonām. Ar nelielu patiesības ieskaidrošanu, man tomēr izdevās pierādīt, kurš no mums ir kamielis un pakalpojums tika ierīkots.

Regulāri saņemtās vēstules no Lattelecom par to, ka uz laiku nakts vidū tiks pārtraukta pakalpojuma sniegšana, lai uzlabotu tā kvalitāti mani nesatrauca. To pat varētu uzskatīt par cena/kvalitāte atbilstošu servisu. Tomēr arvien biežāk lapas ielāde šajā shared hostingā palika lēna (jāpiebilst, ka apmeklētāju skaits drīzāk samazinājās nekā pieauga). Ar dažādiem rīkiem yei.lv pirmās lapas ielāde brīžiem sasniedza pat 10 sekundes!!! Bet punktu visam šķiet pielika brīdis, kad kādam no hostinga biedriem izdevās pārslogot serveri un manas lapas vietā parādījās 502 kļūda (manas lapas apmeklētāju skaits joprojām ir <100). Zvans uz Lattelecom palīdzības dienestu līdzēja vien to, ka šī problēma tiks atrisināta pirmdien. Brīvdienās mums nav speciālistu, kas to varētu risināt. Tiem, kuri saprot, ko nozīmē 502 kļūda, arī ir diezgan skaidrs, ka līdz pirmdienai problēma pašatrisinājās.

Vislielākā jautrība bija ar pašu atteikšanos no pakalpojuma. Klientu apkalpošanas tālruņa galā mani gandrīz dzīvespriecīgi sveicināja Mārtiņš. Izteicu viņam savu vēlmi noskaidrot kā varu atteikties no augstāk minētā pakalpojuma. Un šeit sekoja ģeniālākā atbilde: “Mūsu speciālists ar jums sazināsies divu darba dienu laikā!Tā kā man šķita, ka šis temps būs pārāk Igaunisks, Mārtiņš kautrīgi atzina, ja man tas ir tik ļoti steidzami, viņš varētu veikt atzīmes un speciālists ar mani sazinātos jau šodien. Izteicu dziļu pateicību Mārtiņam un noliku klausuli.

Nav steidzamāku brīžu par tiem, kad klients vēlas pieteikties vai atteikties no pakalpojuma lietošanas

Šo patiesību derētu iegaumēt gan Mārtiņam, gan visam Lattelecom mārketinga un klientu apkalpošanas dienestam. Šķiet nekas vairāk nesatracina klientu kā fakts, ka nav iespējams pakalpojumu pieslēgt uzreiz. Vai tieši pretēji no pakalpojuma atteikties uzreiz.

Pēc aptuveni 10 minūtēm man jau zvanīja kāda meitene no Lattelecom un atkal uzdeva tos pašus jautājumus, kurus jau bija noskaidrojis Mārtiņš. Kādēļ es vēlos atteikties no pakalpojuma, vai es vēlos atteikties no visiem pakalpojumiem jeb tikai hostinga? Vai mani apmierina citu pakalpojumu darbība? Bet triumfa brīdis manā apziņā pienāca brīdī, kad laipnā sieviete paskaidroja, ka lai atteiktos no pakalpojuma, man jāielogojas sistēmā Mans Lattelecom, kur sadaļā jautājumi brīvā formā jāieraksta, ka vēlos atteikties no pakalpojuma.

Pieklājīgi atvadījos no meitenes, bet manā galvā skanēja viens liels – WTF?! Vai tiešām Mārtiņš ir tik slikti apmācīts, ka šo vērtīgo informāciju nespēja pateikt uzreiz? Iedomājieties, kāda būtu mana reakcija, ja šo informāciju priecīgā balsī man paziņotu pēc divu darba dienu nogaidīšanas? Lai arī pēc formas aizpildīšanas tiku biedēts ar 2 darba dienu izskatīšanu, pakalpojums tika atslēgts nākamajā dienā.

Pakalpojumu atteikuma forma

Pakalpojumu atteikuma forma mans.lattelecom.lv

Secinājumi un priekšlikumi

  1. Ieviest Mans Lattelecom sadaļā Mani Pakalpojumi iepretim pieslēgtajam pakalpojumam podziņu (vai vismaz saiti) ar uzrakstu – Atteikties.
  2. Iemācīt klientu apkalpošanas speciālistus atbildēt uz jautājumu pēc būtības nevis pārfutbolēt to tālāk un piedraudēt gaidīt divas darba dienas.
  3. Uzlabot sistēmu monitoringu, lai serveru pārslodzes gadījumā pirmie par to uzzinātu Lattelecom administratori nevis klienti.
  4. Būtiski uzlabot pakalpojuma darbības kvalitāti.
  5. Sadaļā palidziba.lattelecom.lv pievienot informāciju par to, kā iespējams atteikties no pakalpojumiem.

6 Responses to “Kā es atteicos no Lattelecom hostinga”

  1. Joņs says:

    “Tiem, kuri saprot, ko nozīmē 502 kļūda, arī ir diezgan skaidrs, ka līdz pirmdienai problēma pašatrisinājās.” Paskaidro lūdzu tiem, kas nesaprot ;)

  2. Andron Mc says:

    Nu tā ir, jā.
    Telekoms ir labs prastās lietās, piemēram – izvilkt jaunu kabeli uz daudzstāvu māju.
    Viņi ir liels bardaks, kur ne1 nav ieinteresēts kautkādā pareizībā. Kamēr nāk naudiņa tik cik pietiek lielajiem parazītiem algās – viss tak OK!
    Tas ir spilgts pierādijums ka ar lieliem (valsts mēroga) ieguldijumiem pat pilnīgi dauņi var bīdīt biznesu.
    Man par telekomu ir daudz ko teikt, bet… tev apmeklējums ir 100.

  3. sh00s says:

    Sorry, bet tie punkti 1., 2. un 5. ir diezgan smieklīgi. Atteikšanās no pakalpojuma, protams, nevar būt pārlieku apgrūtināta, bet tai praktiski nekad nevajadzētu būt labi redzamai pogai pie katra pakalpojuma, kuru jebkurā brīdī klients var izdomāt nospiest dēļ jebkura sīkuma. Atteikšanās jābūt labi pārdomāts lēmums, kuru klientam lai realizētu vajadzētu vismaz divas-trīs minūtes sava laika ieguldīt.

  4. […] izlasīju interesantu rakstu par piedzīvojumu ar Lattelecom šārēto hostingu (shared […]

  5. Taapat says:

    Pamēģini atteikties no izzi pakalpojumiem :)
    Man vajadzēja atslēgt kabeļtelevīziju. Es protams neiedziļinoties zvanu uz klientu servisu. Man paskaidro ka dažu dienu laikā, bet ne ātrāk kā pēc divām dienām, ar mani sazināsies klientu menedžeris. Uz jautājumu, kādēļ nevar sazināties jau šodien, vai arī kādēļ operators nevar mani atslēgt, neko sakarīgu pateikt nevar. Protams, ka gaidīt nevēlos, tādēļ prasu goglei. Pirmie rezultāti ir par to, ka pēc atteikšanās būs vēl jāstrīdas ar parādu piedzinējiem par neapmaksātiem rēķiniem, kurus piestādīs pēc atteikšanās. Zemāk jau atrodu saiti, kur izzi mājas lapā rakstīts, ka lai atteiktos jāsūta vēstule. Nosūtu ierakstītu vēstuli.
    Pēc divām dienām zvana klientu menedžeris. Kad nonākam līdz atslēgšanai es prasu: “Ceru, ka jūs man neteiksiet, ka man jāsūta vēstule”. Jā, man esot jāsūta vēstule. WFT. Es varēju tikai pajautāt: “Vai tādā gadījumā jūs man zvanījāt lai par mani paņirgātos? Kādēļ šo informāciju nevarēja pateikt operators?”

  6. Gandrīz anonīmi says:

    Jā, jebkurš 2.99eur hostings ir labāks par LTK hostingu. Tas ir tāds murgs! Ik pa stundai sevisi noklājas uz pāris minūtēm. Tehniķi bola acis un neko nedara. Beigās ņem un uzliekt htaccess failu, kas piegriež pieeju, bet izliekas, ka tie nebija viņi. Tad vaino pašu lapas kodu. Visas minētās problēmas, 502 errors un “servery too busy” problēmas. Ak dievs kāds mēsls. Nekad nehostējieties tur.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *